Seçili Fragman

27 Şubat 2016 Cumartesi

Şahan Gökbakar'dan Bir Pazarlama Filmi; Osman Pazarlama

Recep İvedik serisi ile Türk sinemasının gişe rekortmeni olan Şahan Gökbakar, yeni filmi Osman Pazarlama ile hayranlarının karşısına çıkıyor. Bu sefer Recep İvedik'ten daha farklı (Her ne kadar özünde çok benzetsem de) bir karakter çevresinde aynı tarz espriler ve konular ile kendi stilinde yaptığı sinemayı izleyicilerin beğenisine sunuyor.
    
Şu an her sinema kompleksinde 3-4 salonda birden oynayan Osman Pazarlama öncelikle fragmanı ile dikkat çeken bir yapımdı. 3 dakikalık fragmanın, gerçekten filmin en komik sahnelerinin toplandığı bir pazarlama taktiği olduğunu söyleyebiliriz. Neden mi? Çünkü filmin komik sahneleri sadece bu kadarla sınırlı... Bu tamamen benim görüşüm olmakla beraber, herkesin aynı fikirde olacağını sanmıyorum. Biraz daha açacak olursak; fragman beklentileri yükselttiği için hayal kırıklığı da büyük oldu.
    
Osman Pazarlama'yı bir salon dolusu genç arkadaşımla izledim. Hatta salonu kapatıp etkinliği düzenleyen bendim. Beklentim; 2 saat boyunca salondan kahkahanın eksik olmamasıydı. Ama ne yazık ki bu beklentimi karşılayamadı Osman Pazarlama. Özellikle ilk yarı çok durgun, bir kaç yerde kıkırtılara neden olan içerik (ki bu arkadaşlar muhtemelen fragmanı izlememişlerdi.) ikinci yarıda kahkaha dozunu bir tık daha yükseltiyordu. O da bir iki sahnede. Dediğim gibi belki de beklentiden dolayı böyle bir şey yaşadık ama gözlemlediğim 150 kişinin büyük çoğunluğunun benimle hem fikir olduğunu söyleyebilirim.
    
Peki hangi kısımlarda gerçekten güldüm söyleyeyim; elektrikli seccade, eve hırsız gibi girdiklerinde ve hisbantlı sekans başladığında... Toplam 5-10 dakika gibi bir kısmı içeriyor bu 3 kısım. Filmin kalanında sadece karşımızda akan görüntüyü TV izler gibi izledik. Bu arada bazı ürünlerdeki yaratıcılık başarılıydı. 
   
Şahan yine aynı Şahan. Recepmiş Osmanmış farketmiyor. Belden aşağı (osurmak, s*çmak gibi) espri skeçlerinin bir araya geldiği bir filmle karşımıza çıkıyor. Ya hala bu aynı kelimelere kopanlar var mı? Espriler bu aynı küfürler çerçevesinden çıkamıyor mu? Recep İvedik ile karşılaştırdığımızda bile (Recep İvedik'in büyük bir hayranı olmadığımı rahatlıkla söyleyebilirim.) bir tık aşağıda kalıyor Osman Pazarlama. Recep nasıl iş denemelerinde bulunuyorsa Osman'da farklı ürünleri farklı taktiklerle pazarlamaya çalışıyor. Tamam şunu da kabul ediyorum; fragmanı izlemeseydim eğer belki biraz daha eğlenebilirdim. 
   
Dediğim gibi bu filme bayılacak insanlar da olacaktır elbet, benim çevremde hiç olmasa da... Onların duygu ve düşüncelerine saygım sonsuz. Kendilerine iyi eğlenceler diyebilirim ama benim için Osman Pazarlama tam bir fiyasko oldu. İlk haftadan 1 milyon seyirci barajını geçen film için tek diyebileceğim cümle; zevkler ve renkler tartışılmaz. Çünkü benim için sinemada izlenebilecek film bu değildir. Film gibi film son dönemde sinemada izlediğim; Eyyvah Eyvah serisidir, Kocan Kadar Konuş serisidir. Şahan Gökbakar'ın ne yazık ki 4'ü Recep İvedik olmak üzere 6 filmlik 'ticari' filmografisindeki en altta kalan yapımı Osman Pazarlama oluyor. Gişe başarısına da bakacak olursak devamları da gelecek gibi duruyor.       
    
(2/10)
  
Bol kazançlar Şahan Bey...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder