Seçili Fragman

17 Temmuz 2011 Pazar

MÜKEMMEL Be Yaa !!

Az önce televizyonda Eyyvah Eyvah 2 vardı. Kahkahalarla izledim tekrar. Kesinlikle bu seri benim favorim diye düşünürken açtım arşivimi ve bu filmler vizyondayken yazdığım yazıları okudum:
                        

Eyyvah Eyvah


Gerçekten katıla katıla gülmek istiyor musunuz? Ama gülerken de kaliteli bir film izlemek ister misiniz? O zaman, hemen Eyyvah Eyvah filmine bir bilet almanızı öneririm. 
             
Son zamanlarda gişe garantili bir sürü komedi filmi vizyona girdi. Kimi bayat esprilerle, kimi ağır küfürlerle süslüydü. Konu bakımından hepsi de zayıf örneklerdi. İşte bu duruma Ata Demirer bir dur demek istemiş olmalı ki hem senaryosuna imza attığı hem de başrolünde oynadığı film Eyyvah Eyvah ile bu hafta görücüye çıkıyor.
             
Konu belki biraz basit ama senaryo gerçekten başarılı. Bu senaryo Ata Demirer ve Demet Akbağ’ın o muhteşem oyunculukları ile birleşince resmen bir kahkaha tufanı yaşanıyor. Sadece Ata ve Demet değil, tüm oyuncular ustalıkları ile filme katkı sağlıyor. Konuşmalardan mimiklere kadar herkes çok başarılı.
               
Kısaca verdiğiniz bilet parasına değecek, ilginç, doğal, az biraz küfürlü, ama yerlere yatıracak kadar komik bir film. Yahşi Batı mı Recep İvedik mi derken, komedi filmi denebilecek asıl film Eyyvah Eyvah. Kaçırırsanız pişman olabilirsiniz.. (9/10)




Eyyvah Eyvah 2


“Gerçekten katıla katıla gülmek istiyor musunuz? Ama gülerken de kaliteli bir film izlemek ister misiniz? O zaman, hemen Eyyvah Eyvah filmine bir bilet almanızı öneririm.” diye başlamıştım geçen sene yazıma. Eyyvah Eyvah’ı sinemada 2 kez, DVD’de defalarca izlemiş biri olarak, son yıllarda çekilmiş en iyi Türk filminin bu olduğu kanısındaydım. Bu yüzden ikinci filmin çekimlerinden önce, sabırsızlıkla gösterim tarihini beklemeye başlamıştım.
            
Nitekim film vizyona girdiği gün (biletimi 10 gün öncesinden almıştım) soluğu sinemada aldım. Beklentim çok çok yüksekti ve hayal kırıklığına uğramayacağımdan emin bir şekilde filme hazırlamıştım kendimi. Ve sonuç tam beklediğim gibi oldu...
           
Birinci filmi izleyenler bilir; hikaye tam yarıda kalmıştı. İşte bu ikinci filmde hikaye kaldığı yerden devam ediyor. Bu yüzden iki filmi ayırmamak lazım. Aynı Karayip Korsanları 2 ve 3 misali, Eyyvah Eyvah 1 ve 2 ‘de bir bütün. Tek bir filmi ortadan ikiye ayırıp bir sene arayla vizyona sokmuşlar gibi.İstanbul'daki maceranın devamında Geyikli’ye dönen kahramanlarımızın başına burada da gelmedik kalmıyor. İzlerken kendi kendinize “Eyyvah Eyvah” diyorsunuz gerçekten. Tabi bu arada Hüseyin & Müjgan aşkına da daha fazla yer veriyor film. Sadece bu kadar mı? Değil tabi.. Film sizi içine bir çekiyor, gülerken nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz resmen.
            
Hikayesiyle, oyuncu ve oyunculuklarıyla, kurgusuyla, planlarıyla, sekans geçişleriyle, müzikleriyle, kısaca film bir bütün olarak HARİKAYDI !! Gülmekten gözlerimden yaşlar akarken kaçırdığım yerler oldu elbet. Ama film başladıktan yirmi dakika sonra, filmi tekrar izleme kararı aldığım için, bu durum sorun teşkil etmedi.
             
Oyuncuların hiç birini ayırmadan, ama başta Demet Akbağ olmak üzere, herkesin, bir kez daha, çok iyi bir iş çıkardığını belirtmeden geçemeyeceğim. Özellikle, çektiğimiz kısa filmde, kamera önü oyunculuğunun ne kadar zor olduğunu bizzat yaşamış biri olarak, bu filmde rol almış tüm kadroya hayran kaldım.
           
Aynı ilkinde olduğu gibi, belden aşağı espriler içermeyen, durum komedisine dayalı, eğlenceli, samimi, duygusal ve doğal bir film Eyyvah Eyvah 2. 
            
Film hakkında tek bir kelime yazıp bırakmaktı niyetim aslında: MÜKEMMEL...
              
Verdiğiniz paranın her bir kuruşuna değdiğini görecek, çok eğlenecek, çok gülecek, özellikle ülkemizin içinde bulunduğu bu gergin ve stresli ortamından 2 saatliğine kopacaksınız hiç şüphesiz.


İki senedir izlediğim sayısız film ve yazdığım eleştiriler sonucu gururla belirtiyorum ki benden tam puan alan ikinci film oldu Eyyvah Eyvah 2. Kesinlikle ama kesinlikle gidilmeli. (10/10)


Ve işte.. Sinemada izledikten sonra yazıya döktüğüm cümleleri tekrar okumak zamanın nasıl da anlamadan geçtiğini bir kez daha farkettirdi bana. Zamanı durduramayız ve yönetemeyiz belki ama en iyisi ile yaşamak bizim elimizde. O yüzden gülmeye ve güldürmeye bakalım biz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder